Akademija poslovne etike i usklađenosti se sastoji od 5 modula. Tokom intenzivne 14-odnevne obuke naučiti ćete:
1. MODUL: Uloga i značaj menadžera/službenika za poslovnu etiku i usklađenost: funkcija i ključne odgovornosti, praktični primjeri njegovih radnih zadataka
- Šta je funkcija poslovne etike i usklađenosti?
- Koja je uloga menadžera?
- EC i vezane oblasti: organizacija, interne kontrole, etički kodeks, korupcija, integritet, korporativno upravljanje, rizik i dr.
- Historijat EC-a - koji su uzroci nastanka?
- Kakav je trend razvoja ove oblasti?
- Kako graditi odnos Compliance Officer-a sa upravom i uposlenicima?
- Kakva je poslovna etika na Balkanu?
2. MODUL: Procjena rizika u oblasti etike i usklađenosti: metodologija ranog otkrivanja rizika i upravljanje rizicima, razumijevanje i samostalna primjena metoda identifikacije rizičnih tačaka u radu organizacije, procjenjivanje rizika i upravljanje;
- Šta je rizik u oblasti poslovne etike i usklađenosti?
- Ko ga i na koji način procjenjuje?
- Kako prepoznati stvarna rizična polja u organizaciji?
- Šta raditi s rezultatima procjene rizika?
- Kako uspostaviti sistem upravljanja rizikom?
- Kako smanjiti rizik u oblasti etike i usklađenosti?
3. MODUL: Pravila i procedure iz oblasti etike i usklađenosti: dizajniranje i primjena ključnih internih akata, način nadziranja rada organizacije putem sistema internih kontrola, upravljanje rizičnim tačkama
- Šta je etički kodeks i koja je njegova svrha?
- Kako ga razviti? S kim?
- Šta je prihvatljivo, a šta neprihvatljivo ponašanje?
- Od čega se sastoji etički kodeks?
- Kako osigurati da svi uposlenici razumiju etički kodeks?
- Kojim procedurama usklađenosti se vrši tzv. forsiranje etičkih standarda ponašanja?
- Šta je lična odgovornost? Kako izbjeći sukob interesa? Koja su ograničenja kod primanja poklona? A političkih aktivnosti? Kako čuvati službene informacije, službenu imovinu i dr.?
4. MODUL: Upravljanje neusklađenostima- otkrivanje, istraga, reakcija: metode otkrivanja nepravilnosti, elementi istrage uočenih sumnji, korektivne i disciplinske mjere za rješavanje problema
- Kako osigurati kanal koji garantira anonimnost prijave?
- Ko su “zviždači”? Kako razlikovati zviždača od ucjenjivača?
- Kako provesti istragu? Kako napraviti prvi korak?
- Kako provjeriti navode, kako imenovati istražitelje?
- Kako upravljati evidentiranim nepravilnostima?
- Koje su to preventivne a koje korektivne mjere?
- Kako adekvatno reagirati i sanirati nastalu štetu?
5. MODUL: Program etike i usklađenosti: saradnja s drugim odjelima u organizaciji na kreiranju, implementaciji i rukovođenju Programa, procjena uspješnosti programa i odgovori na prepoznate rizike kroz njegovo poboljšanje.
- Kako i s kim u kooperaciji kreirati i provesti odgovarajući program poslovne etike i usklađnosti u organizaciji?
- Kako procijeniti da je program zaista učinkovit?
- Kako ga unapređivati prema identificiranim slabostima?
- Kako ažurirati program i izmjene u svijesti uposlenih?
- Kako kreirati godišnje akcione planove na bazi programa?
- Kako upravi prezentirati dostignuća?
Pored osnovnog programa za osposobljavanje Compliance Officer-a kroz 5 modula biće upriličena i prateća predavanja iz prakse i vezanim oblastima za Compliance Program. Gosti-predavači bit će direktori velikih bh. kompanija i javnih institucija, koji su poslovanje svojih organizacija i postupanje uposlenika uredili ECM-sistemima (Ethics and Compliance Management System). Također, predavanja iz vezanih oblasti i uvodnih tema (interne kontrole, interna revizija, organizacija, COSO, Basel, Sarbanes Oxley i dr.) održat će iskusni eksperti u ovim poljima. Polaznici će imati priliku susresti se i sa prijaviteljima nepravilnosti u organizacijama privatnog i javnog sektora i upoznati se sa njihovim “živim iskustvom” prijave, postupanja po prijavi, manjkavosti procedura i procesa, željenim pravilima i krajnjim rezultatom.